Klantenservice › FAQ's › Alexa en Google Home inschakelen
Alexa en Google Home inschakelen
De thermostaten van Herschel (behalve de T-BT, die geen wifi heeft) werken via de Smart Life-app met Alexa en Google Home via spraakopdrachten en via een zeer eenvoudige beheerwidget in de bedieningspanelen van Alexa- en Google Home-apparaten. De opdrachten in Alexa en Google Home zijn beperkt tot opdrachten voor het verhogen en verlagen van de temperatuur en het in- en uitschakelen van de thermostaat.
Herschel-thermostaten worden automatisch gedetecteerd door Alexa en Google Home zodra de twee diensten correct zijn gekoppeld aan uw Smart Life-app volgens de onderstaande instructies. Het is niet mogelijk om uw Herschel-thermostaten te beheren via Alexa of Google Home zonder de Smart Life-app. De detectie vindt plaats in de cloud, niet op uw thuisnetwerk, wat ook betekent dat u uw apparaten kunt beheren via Alexa of Google Home wanneer u niet op uw thuisnetwerk bent.
Voor bediening via Alexa en Google Home hebt u geen lokaal Alexa- of Google-apparaat (zoals een Echo Dot of Google Home Hub) nodig om de commando’s voor u uit te voeren: u hebt alleen de app nodig. U moet echter wel spraakbesturing inschakelen in de Alexa-app en u hebt Google Assistant voor Google Home nodig om de spraakcommando’s uit te voeren.
Koppelen
Selecteer in Alexa ‘Meer’ en vervolgens ‘Vaardigheden en games’.
Typ ‘Smart Life’ in de zoekbalk, selecteer Smart Life in de lijst en klik vervolgens op ‘Starten’ bij Smart Life. Selecteer de app en een lokaal Home-apparaat (zoals een Echo Dot) en start het op. Selecteer ook de mogelijkheid om Alexa met uw stem te bedienen in de app wanneer daarom wordt gevraagd.
Selecteer in Google Home ‘Een apparaat toevoegen’ en vervolgens ‘Werkt met Google Home’ en selecteer Smart Life in de lijst. Nadat u dit hebt geselecteerd, moet u Smart Life verifiëren met uw Google-account. Let op: om Google Home op uw app met spraakopdrachten te bedienen, moet u ook Google Assistant installeren, waarna de twee met elkaar zullen samenwerken. Zorg ervoor dat u voor Alexa spraakopdrachten inschakelt in de Alexa-app.
Ga terug naar Smart Life, zoek de optie ‘Ik’ (pictogram rechtsonder) en selecteer Alexa of Google in ‘Diensten van derden’, zoals hieronder weergegeven.
Wanneer u op Google Home of Alexa klikt, ziet u een scherm dat lijkt op het volgende (de titel is anders als het Google Home is in plaats van Alexa, maar de pictogrammen onderaan zijn hetzelfde).
Controleer uw instellingen voor ‘Synch Management’. Dit is belangrijk, omdat elke ‘Home’ die u in Smart Life hebt gedefinieerd, zal proberen te synchroniseren met Alexa en Google Home. Deze functie vermindert dus het aantal ‘Huizen’ (bijv. uw kantoor, uw huis, enz.) dat wordt gerepliceerd naar Google en Alexa. Als u deze machtigingen niet controleert, is het mogelijk dat geen van uw apparaten synchroniseert (d.w.z. alle Huizen staan op ‘UIT’) of dat ze allemaal synchroniseren (alle Huizen staan op ‘AAN’).
Als u op ‘Apparaatbeheer’ klikt, wordt deze functie in eerste instantie ook op ‘Home’ gesorteerd, maar als u vervolgens doorklikt naar de afzonderlijke Smart Life-apparaten in elke Home, kunt u de ondersteunde functies in Alexa of Google Home zien.
Re-Link is een andere functie die op dit moment het vermelden waard is, omdat deze handig is als u om welke reden dan ook op een later moment opnieuw moet koppelen en opnieuw moet authenticeren.
Eenmaal gekoppeld, kunt u uw thermostaten bedienen met basiscommando’s voor het verhogen en verlagen van de temperatuur, evenals commando’s voor het ‘AAN’ en ‘UIT’ zetten van de thermostaat.
Probleemoplossing
Alexa en Google Home werken niet onafhankelijk van Smart Life met Herschel-thermostaten. Thermostaten moeten succesvol zijn gekoppeld aan Smart Life en alle normale lokale wifi-omstandigheden (goed 2,4 GHz wifi-signaal; router heeft niet te veel gelijktijdige wifi-verbindingen) moeten ook aanwezig zijn om de thermostaten in Alexa of Google Home te kunnen beheren.
Zorg ervoor dat Alexa of Google Home correct is verbonden en geauthenticeerd met Smart Life aan de hand van de bovenstaande stappen.
Als u een apparaat hebt toegevoegd en dit niet wordt weergegeven in Google Home (we hebben dit nog niet gezien bij Alexa), sluit dan de Google Home-app geforceerd en start uw telefoon opnieuw op.
In zeer zeldzame gevallen kan er een firmware-update beschikbaar zijn voor uw thermostaat en is het mogelijk dat dit functies van derden blokkeert totdat deze is toegepast, maar als u apparaten instelt op automatisch updaten (selecteer in elk apparaat Instellingen (potloodpictogram rechts van de apparaatnaam) => Apparaatupdate (rechts onderaan het volgende scherm) en schakel vervolgens Automatische upgrade IN, dan zou dit nooit een probleem moeten zijn.
In zeer zeldzame gevallen kan een van de cloudservers van Smart Life, Amazon of Google Home traag werken en kan de service af en toe verslechteren, maar dit is altijd slechts tijdelijk.